Mida kujutab endast sova.ee vestlus?
Sova chat on virtuaalne suhtluskeskkond lastele vanuses 7 kuni 16 aastat. Sova vestluses saad anonüümselt ja konfidentsiaalselt arutada sind vaevavaid küsimusi või teemasid. Chatis suhtlevad sinuga SOS Lasteküla nõustajad ja vabatahtlikud. Me hoolime sinust ja sinu muredest.
Sova chat on avatud iga päev kell 14.00–22.00. Pärast sulgemisaega pole järjekorras ootamine kahjuks võimalik ja pärast kella 22.00 me uusi kliente ei võta. Uuesti saab end järjekorda panna kell 14.00, kui chat avaneb.
Chatis vestlemisest
Chatis saad kirjutada kõigist sind vaevavatest probleemidest
ja teemadest, kuid eeskätt on meie eesmärgiks aidata lapsi, kes
tunnevad end ebaturvaliselt või ohustatuna. Me kuulame ja toetame
ning vajaduse korral anname nõu, kuidas edasi toimida.
Jutuajamised on
vahel üsna intensiivsed ja seepärast võib vestlusaja lõppemine
kurvaks teha. Me tahame anda võrdselt aega kõigile, kes vestlema tulevad. Võid alati uuesti vestlema tulla.
Chati haldajad ja koostööpartnerid
Sova chati toimimise ja koordineerimise eest hoolitseb SOS Lasteküla. Chati põhiülesanne on suurendada laste heaolu. Chati tegevusse on kaasatud ka valdkonna teised olulised organisatsioonid ja spetsialistid.
Chati probleemsed olukorrad ja järjekord
Vahel on chat ülekoormatud ja meil on kahju, kui pead pikka
aega oma korda ootama. Meie töötajad vastavad kõikidele
ootejärjekorras. Kui sa ei saanud täna kirjutada, siis loodame, et
tuled homme uuesti. Järjekordade pikkus varieerub olenevalt päevast
ja kellaajast.
Kui sul on hädaolukord, helista üldisele hädaabinumbrile 112.
Konfidentsiaalsus ja andmete kogumine
Me ei kogu sova.ee chati kasutajate kohta mingeid
isikuandmeid. Enne vestluse alustamist esitatavad taustküsimused on
selleks, et aidata nõustajal sulle võimalikult head nõu anda. Kõik
chatis kirjutatud sõnumid kustutatakse meie serverist
regulaarselt 3 kuu pärast.
Sinu IP-aadress kuvatakse sinuga vestlevale sova.ee nõustajale, kuid me ei näe selle põhjal sinu kontaktandmeid. IP-aadresse ei koguta, vaid kustutatakse samuti meie serverist regulaarselt 3 kuu pärast.
Hädaolukorrad
Mõnikord võib vestluse käigus selguda, et vajad enamat kui vaid
jutuajamisel põhinevat tuge. Sellisel juhul võivad chati
nõustajad ja vabatahtlikud suunata sind õigete teenuste juurde või arutate
üheskoos, kuidas sinu olukorrale sobivaimat lahendust leida. Kui
tegemist on hädaolukorra, lastekaitse pädevusse kuuluva probleemi
või kuriteoga, peame vestluse käigus saadud info alusel pöörduma
hädaabiteenistuse, lastekaitsetöötaja või politsei poole. Kui
politsei palub, edastame neile sinu IP-aadressi tagamaks, et saad
abi. Ka sellistes olukordades oleme avatud ja teeme sinuga koostööd.
Loomulikult oled
teretulnud meiega vestlema ka pärast hädaolukorda.
Meie jaoks on kõige tähtsam see, mis on sulle parim – me hoolime sinust ja su heaolust.