Mida kujutab endast sova.ee vestlus?

Sova chat on üleriigiline vestlusplatvorm lastele vanuses 7 kuni 15 aastat. Sova vestluses saad anonüümselt ja konfidentsiaalselt arutada sind vaevavaid küsimusi või teemasid. Chatis räägivad sinuga SOS Lasteküla spetsialistid ja koolitatud vabatahtlikud. Me hoolime sinust ja sinu muredest. 

Sova chat on avatud iga päev kell 9.00–22.00. Pärast sulgemisaega pole järjekorras ootamine kahjuks võimalik ja pärast kella 22.00 me uusi kliente ei võta. Uuesti saab end järjekorda panna kell 9.00, kui chat avaneb.

Chatis vestlemisest

Chatis saad rääkida kõigist sind vaevavatest probleemidest ja teemadest, kuid eeskätt on meie eesmärgiks aidata lapsi, kes tunnevad end ebaturvaliselt või ohustatuna. Me kuulame ja toetame ning vajaduse korral anname nõu, kuidas edasi toimida.

Jutuajamised on vahel üsna intensiivsed ja seepärast võib vestlusaja lõppemine kurvaks teha. Me tahame anda võrdselt aega kõigile, kes vestlema tulevad. Võid alati uuesti rääkima tulla.

Chati haldajad ja koostööpartnerid

Sova chati toimimise ja koordineerimise eest hoolitseb SOS Lasteküla. Chati põhiülesanne on suurendada laste heaolu. Chati tegevusse on kaasatud ka valdkonna teised olulised organisatsioonid ja spetsialistid.

Chati probleemsed olukorrad ja järjekord

Vahel on chat ülekoormatud ja meil on kahju, kui pead pikka aega oma korda ootama. Meie töötajad vastavad kõikidele ootejärjekorras. Kui sa ei saanud täna rääkida, siis loodame, et tuled homme uuesti. Järjekordade pikkus varieerub olenevalt päevast ja kellaajast.

Kui sul on hädaolukord, helista üldisele hädaabinumbrile 112.

Konfidentsiaalsus ja andmete kogumine

Me ei kogu sova.ee chati kasutajate kohta mingeid isikuandmeid. Enne vestluse alustamist esitatavad taustküsimused on selleks, et aidata töötajal sulle võimalikult head nõu anda. Kõik chatis kirjutatud sõnumid kustutatakse meie serverist regulaarselt 3 kuu pärast.

Sinu IP-aadress kuvatakse sinuga vestlevale sova.ee töötajale, kuid me ei näe selle põhjal sinu kontaktandmeid. IP-aadresse ei koguta, vaid kustutatakse samuti meie serverist regulaarselt 3 kuu pärast.

Hädaolukorrad

Mõnikord võib vestluse käigus selguda, et vajad enamat kui vaid jutuajamisel põhinevat tuge. Sellisel juhul võivad chati operaatorid suunata sind õigete teenuste juurde või arutate üheskoos, kuidas sinu olukorrale sobivaimat lahendust leida. Kui tegemist on hädaolukorra, lastekaitse pädevusse kuuluva probleemi või kuriteoga, peame vestluse käigus saadud info alusel pöörduma hädaabiteenistuse, lastekaitsetöötaja või politsei poole. Kui politsei palub, edastame neile sinu IP-aadressi tagamaks, et saad abi. Ka sellistes olukordades oleme avatud ja teeme sinuga koostööd.

Loomulikult oled teretulnud meiega vestlema ka pärast hädaolukorda.

Meie jaoks on kõige tähtsam see, mis on sulle parim – me hoolime sinust ja su heaolust.